W ciągu ostatnich kilku lat doszło do około 1500 fuzji firm CPA, a to tylko te, które trafiły na pierwsze strony gazet konsumenckich i biznesowych. Istnieją prawdopodobnie setki powiązań między małymi firmami, które przeleciały pod radarem, i że frenetyczne tempo związków nie jest prawdopodobne, aby osłabnąć w najbliższym czasie.
Ale czy jesteś firmą, która chce się połączyć w górę rzeki lub jeden, który jest obecnie zakupy dla praktyki "tuck" do istniejącego biura, to jest krytyczny, aby określić, czy jesteś gotowy do połączenia i, być może ważniejsze, kiedy nie jesteś.
Fuzje występują z wielu powodów. Po stronie sprzedającego, jest to najprawdopodobniej strategia sukcesji, ponieważ być może udziałowcy firmy chcą zwolnić tempo, a ich "ławka" nie jest wystarczająco głęboka, aby przekazać pochodnię następnemu pokoleniu liderów. Jeśli firma działa w trybie akwizycji, to być może postawiła na nowe rynki geograficzne lub dodała nową niszę w obsłudze klienta. Być może skutki pandemii COVID-19 skłoniły wielu do opuszczenia zawodu wcześniej niż planowali.
Zarejestruj się za darmo, aby kontynuować czytanie
Rejestracja jest w 100% darmowa i zapewnia nieograniczony dostęp do najnowszych wiadomości z dziedziny księgowości, porad i spostrzeżeń każdego dnia. Oprócz dostępu do tego ekskluzywnego artykułu, możesz:
Blokada treści, ikona zaznaczeniaView
all AccountingWEB contentContent
lock down, tick iconComment
on articlesAccess
contentnowRegisterAlready
have an account? Zaloguj się tutaj