Jak doradzać klientom, którzy korzystają z kryptowalut

Udostępnij

Ponieważ coraz więcej właścicieli firm zwraca się ku kryptowalucie, księgowi muszą być proaktywni, aby zapewnić tym klientom aktualne informacje, które mogą wykorzystać do osiągnięcia swoich celów finansowych. Oznacza to zadawanie właściwych pytań, używanie oprogramowania do śledzenia transakcji kryptowalutowych i stojących za nimi podatków oraz bycie zaufanym ekspertem, który może zaoferować strategiczne doradztwo finansowe.

Pierwsze rzeczy: Kryptowaluta jest uważana za własność i dlatego jest aktywem kapitałowym, więc transakcje kryptowalutowe absolutnie podlegają opodatkowaniu w Stanach Zjednoczonych. (Pamiętaj jednak, że zamiana dolarów amerykańskich na kryptowaluty nie podlega opodatkowaniu).

"W momencie, gdy zaczynasz 'wprowadzać swoją kryptowalutę do pracy', jak mówimy, poprzez handel nią, płacenie komuś nią lub wysyłanie jej do innej osoby lub podmiotu, masz szereg zdarzeń podlegających opodatkowaniu, niezależnie od tego, czy sprzedajesz z zyskiem czy stratą", powiedziała Sonia Dumas, założycielka Curio Haus, która edukuje księgowych i liderów biznesowych na temat kryptowalut, aby mogli lepiej pomagać klientom, którzy z nich korzystają.

Dumas zaleca księgowym zapoznanie się z oprogramowaniem, które będzie śledzić transakcje kryptowalutowe klienta i związane z nimi podatki. Jest to szczególnie ważne dla klientów, którzy używają wielu portfeli kryptowalutowych, które przechowują "klucze prywatne" lub hasła, bezpieczne i dostępne dla danej osoby. Jest to również ważne dla tych, którzy używają aplikacji deFI (skrót od decentralized finance) do handlu inwestycjami kryptowalutowymi. Księgowi muszą być również świadomi podstawy kosztów, co zrobi oprogramowanie do śledzenia podatków kryptowalut, powiedział Dumas.

Przede wszystkim Dumas sugeruje, aby księgowi zadawali swoim klientom ukierunkowane pytania dotyczące ich osobistego wykorzystania kryptowalut i tego, jak używają ich (lub chcą używać) w swojej działalności, aby pomóc swoim klientom osiągnąć ich cele finansowe. Pierwsze pytanie, które można po prostu wysłać w wiadomości e-mail, dotyczy tego, czy handlują kryptowalutami lub są zaangażowani w kryptowaluty w jakikolwiek sposób.

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy księgowe, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twój e-mail.Wpisz adres e-mail * Wpiszadres e-mailZapisz
się

"To pomoże księgowemu wiedzieć, czy ten klient przenosi swoją działalność na blockchain, i pomoże im zobaczyć, gdzie ich klient może być lub obecnie jest w procesie kryptowalutowym", powiedział Dumas

.

Następnym krokiem jest "założenie czapki doradcy finansowego" i zapytanie klienta, dlaczego zdecydował się dodać kryptowalutę do swoich osobistych aktywów, aby lepiej zrozumieć ich strategię. Jeśli handlują i inwestują, dowiedz się, czy są na scentralizowanych giełdach lub zaangażowani w deFI, aby określić, czy zarabiają dodatkowe dochody. Wreszcie, upewnij się, że twój klient ma zabezpieczenia dla swojego majątku, aby członkowie jego rodziny mogli uzyskać dostęp do swoich aktywów w przypadku śmierci lub poważnych obrażeń. Oznacza to posiadanie haseł lub prywatnych kluczy dostępu do ich portfeli, wiedzy o tym, które portfele znajdują się na których urządzeniach, oraz wiedzy o tym, które aplikacje deFI są używane.

W przypadku klientów będących właścicielami firm, będziesz chciał zdobyć bardziej szczegółowe informacje na temat tego, jak wykorzystują kryptowaluty lub chcą je wykorzystać w swojej działalności. Najpierw dowiedz się, dlaczego Twój klient jest zainteresowany otrzymywaniem wynagrodzenia w kryptowalutach. Czy mają nadzieję na zbudowanie bogactwa poprzez swój biznes lub wykorzystanie kryptowalut jako zabezpieczenia dla przyszłego finansowania? A może jest to tylko fajny chwyt marketingowy?

Będziesz także chciał zadać pytania uzupełniające, w tym:

  • Kiedy zaakceptują kryptowalutę, czy planują ustabilizować całą lub część tej waluty, zamieniając ją w gotówkę lub używając stabilnego monety, takiej jak USD Coin?
  • Z jakiej usługi korzystają, aby ułatwić otrzymywanie płatności w kryptowalutach? Ta usługa powinna mieć dostęp backendowy do wszystkich transakcji, zdarzeń podlegających opodatkowaniu i tak dalej, podobnie jak Square i podobne platformy płatności, powiedział Dumas.
  • Czy planują zarabiać na odsetkach od kryptowalut, które przechowują? Dowiedz się, czy siedzi bezczynnie, czy też planują umieścić go w pracy w deFI lub zgromadzić go w celu finansowania w dół drogi, powiedział Dumas.
  • Czy ich transakcje biznesowe są połączone z osobistymi? Powinni używać oddzielnych portfeli do transakcji biznesowych, aby znacznie ułatwić życie, jak to ujął Dumas.
  • Czy używają portfela multisignature (lub multisig)? Portfele te wymagają dwóch lub więcej kluczy prywatnych do podpisywania i wysyłania transakcji. W zależności od tego, jak firma jest skonfigurowana, portfel multisig może mieć sens, aby wiele osób mogło zatwierdzić transakcje.
  • Czy planują płacić sprzedawcom w kryptowalutach lub używać ich do płacenia? Jeśli tak, zdarzenia podlegające opodatkowaniu będą wtedy kopać, i będziesz musiał wiedzieć, której aplikacji użyć do śledzenia tych zdarzeń i podstawy kosztów, wyjaśnił Dumas. Plus, będziesz wtedy w stanie polecić platformę innym klientom, którzy chcą używać kryptowalut w ten sam sposób.

"Chodzi o to, aby być strategicznym i proaktywnym, aby zobaczyć, dokąd zmierzają twoi klienci. Jeśli są zaangażowani w kryptowaluty, wiesz, że będzie o wiele więcej pytań wokół transakcji, które musisz zanurkować głębiej" - powiedział Dumas.

Nadal jesteśmy we wczesnych dniach kryptowalut, więc nie mając wszystkich odpowiedzi należy się spodziewać. Najlepszą rzeczą, jaką CPA może zrobić dla klienta, który używa kryptowalut, jest zrozumienie jego strategii. Jest to szczególnie ważne, ponieważ ci klienci są zazwyczaj już świadomi ryzyka związanego z używaniem kryptowalut i chcą być doradzani, a nie zniechęcani.

"Ludzie, którzy są w kryptowalutach, uwielbiają o tym mówić! Nie musisz więc zgadywać; wystarczy, że zapytasz. Stamtąd możesz zrozumieć, czy mają solidną strategię, czy też są głupi" - wyjaśnił Dumas.

Zapytaj klienta, czy ma plan awaryjny na przykład w przypadku załamania rynku. Jeśli ryzykują wszystko, a ich biznes jest na linii, upewnij się, że mają trochę pieniędzy do zabawy, ale także trochę pieniędzy, których nie można dotknąć.

"Są tacy w kryptowalutach, którzy mają mentalność hazardu. Zamiast iść do Vegas, idą do krypto! Wszystko polega na tym, aby mieć plan gry. Wtedy klienci zobaczą, że dbasz o ich najlepszy interes" - powiedział Dumas.

Wreszcie, trzymaj swoje osobiste poglądy na temat kryptowalut oddzielnie od swojego biznesu. Ta mentalność może być barierą w pomaganiu klientowi, a na koniec dnia to pieniądze klienta. Według Dumasa, nie różni się to od klienta, który jest w branży konopi, na przykład: obie branże mają pewne implikacje podatkowe i unikalne cechy.

"Najlepszą rzeczą do zrobienia jest stanie się sojusznikiem dla klientów, którzy są w tej dziedzinie. Będą szukać porad wokół strategii oszczędzania podatków i strategii strukturalnych, ponieważ kryptowaluty są uważane za własność. Możesz pokazać im, jak zaoszczędzić na podatkach, zminimalizować podatki i prawidłowo skonfigurować swój majątek. Te podstawowe strategie nadal mają zastosowanie - powiedziała.