Częste przerwy przeszkadzają księgowym organizacji non-profit

Udostępnij

Specjaliści ds. finansów i księgowości w organizacjach non-profit bardzo chcieliby poświęcać więcej czasu na opracowywanie strategii, ale najważniejszym powodem, dla którego nie mogą tego robić, jest to, że ciągle im się przerywa.

To jeden z kilku kluczowych wniosków na temat pracy specjalistów ds. organizacji non-profit zawartych w raporcie Nonprofit Finance & Accounting Study: Trends and Challenges Facing Nonprofit Finance Professionals, który został opublikowany na początku tego miesiąca przez Abila Inc, dostawcę oprogramowania i usług dla organizacji non-profit, stowarzyszeń i rządów.

Firma przeprowadziła ankietę wśród ponad 350 dyrektorów finansowych organizacji non-profit o przychodach od 1 mln do ponad 50 mln USD.

Według 49 proc. respondentów przerwy w pracy innych działów są wyzwaniem nr 1 dla pracowników księgowości i finansów organizacji non-profit. Księgowi organizacji non-profit twierdzą, że przerwy w pracy kosztują ich zazwyczaj około pięciu i pół godziny czasu pracy tygodniowo.

Ponadto wielu specjalistów uważa, że poświęca zbyt dużo czasu na przygotowywanie raportów (23 procent), szkolenie nowych pracowników (20 procent) i zarządzanie personelem (17 procent), niż na planowanie strategiczne i budżetowanie.

âFinanse i księgowość w organizacjach non-profit mają wiele różnych poziomów złożoności i niuansów, które nie są często spotykane w świecie organizacji nastawionych na zysk â Erika McNichol, dyrektor ds. marketingu produktów w Abili i współautorka badania, powiedziała w przygotowanym oświadczeniu. Stwierdziliśmy, że wielu specjalistów ds. finansów i księgowości w organizacjach non-profit stoi przed wyjątkowymi wyzwaniami i jest bardzo zaangażowanych w działalność swoich organizacji. Jednocześnie w organizacjach różnej wielkości obserwujemy wyraźne dążenie do tworzenia małych, szczupłych zespołów finansowych. Innymi słowy, istnieje duże oczekiwanie, aby robić więcej za mniej, bez obniżania jakości raportowania i zarządzania wieloma źródłami finansowania.

Rzecz w tym, że według jednego z raportów cytowanych w badaniu Abili, darowizny na cele charytatywne osiągnęły w ubiegłym roku rekordowy poziom ponad 358 miliardów dolarów i stanowią 2 procent produktu krajowego brutto Stanów Zjednoczonych. Dlatego też, choć wiele uwagi poświęca się fundraisingowi, âniewiele mówi się o ogromnym, zakulisowym wysiłku związanym z rozliczaniem tych wszystkich miliardów dolarów w funduszach "â - czytamy w raporcie.

Badanie ujawniło również następujące kluczowe wnioski:

  • Wielu respondentów zajmowało wysokie stanowiska, ale informowali, że są zaangażowani w codzienne działania, co odzwierciedla tendencję wśród organizacji non-profit do tworzenia mniejszych, szczuplejszych zespołów finansowych.
  • Na poziomie organizacyjnym respondenci stwierdzili, że ich największym wyzwaniem jest określenie długoterminowej stabilności i znalezienie nowych źródeł finansowania.
  • Większość respondentów uważa chmurę obliczeniową za korzystne rozwiązanie, ale zauważa obawy związane z bezpieczeństwem. Większe organizacje szybciej przechodzą na chmurę i widzą większą wartość w oprogramowaniu opartym na chmurze.
  • Respondenci są zaangażowani w działalność całej organizacji, a nie tylko w finanse. Są aktywni w operacjach i zasobach ludzkich, ale jednym z działów, w który są mniej zaangażowani, jest fundraising i rozwój.

Co ciekawe, badanie wykazało niewielkie zróżnicowanie pokoleniowe wśród dyrektorów finansowych w organizacjach non-profit.