Identyfikacja i przekazywanie informacji o ustaleniach podlegających zgłoszeniu

Udostępnij

Statement on Auditing Standards (SAS) No. 136, Forming an Opinion and Reporting on Financial Statements of Employee Benefit Plans Subject to ERISA, wymaga od biegłych rewidentów, aby w odpowiednim czasie przekazali kierownictwu lub osobom odpowiedzialnym za zarządzanie pisemne informacje o możliwych do zgłoszenia ustaleniach wynikających z procedur badania.

Wymagana przez SAS-136 pisemna komunikacja powinna zawierać następujące elementy:

  1. Opis ustalenia podlegającego zgłoszeniu
  2. Informacje wystarczające dla osób sprawujących władzę, aby zrozumieć kontekst
  3. Wyjaśnienie potencjalnego wpływu podlegających zgłoszeniu ustaleń na sprawozdanie finansowe lub program świadczeń.

SAS 136 definiuje ustalenia możliwe do zgłoszenia jako sprawy, które obejmują jedną lub więcej z następujących kwestii:

  1. zidentyfikowany przypadek niezgodności lub podejrzenie niezgodności z przepisami prawa lub regulacjami zgodnie z sekcją 250 AU-C
  2. Ustalenie wynikające z badania, które według profesjonalnego osądu biegłego rewidenta jest znaczące i istotne dla osób odpowiedzialnych za nadzór nad procesem sprawozdawczości finansowej zgodnie z sekcją 260 AU-C
  3. Wskazanie zidentyfikowanych braków w kontroli wewnętrznej, które nie zostały zakomunikowane kierownictwu przez inne osoby, a które są na tyle ważne, że zasługują na uwagę kierownictwa zgodnie z sekcją 265 AU-C

Artykuły takie jak ten, prosto do Twojej skrzynki pocztowejDołącz

do naszego newslettera, aby uzyskać najnowsze trendy w rachunkowości, pomysły, wiadomości i technologie dostarczane bezpośrednio na Twoją skrzynkę pocztową.Wprowadź adres e-mail *Wprowadźadres e-mailZapisz
się

SAS 136 nie podaje przykładów "ustaleń podlegających raportowaniu", ale w oparciu o kryteria przedstawione powyżej mogą one być oparte na "profesjonalnym osądzie" audytora lub na przypadku niezgodności. Administracja Departamentu Pracy USA ds. Bezpieczeństwa Świadczeń Pracowniczych (EBSA) może jednak zaoferować potencjalne przykłady "ustaleń podlegających raportowaniu". W 2015 roku EBSA wydała dokument Assessing the Quality of Employee Benefit Plan Audits, w którym EBSA oszacowała, że 39% audytów planów ERISA miało poważne braki. Te zauważone obejmowały, ale nie ograniczały się do następujących kwestii:

  1. Brak zgłoszenia terminowości wpłat uczestników.
  2. niezgłoszenie, że plan nie stosował się do definicji wynagrodzenia w planie w celu określenia składek
  3. Brak dokumentacji dotyczącej badania wartości inwestycji lub dochodów z inwestycji
  4. nadmierne poleganie na raportach SOC 1
  5. Pożyczki udzielane uczestnikom nie były zgodne z dokumentem programu
  6. Nadmierne poleganie na poświadczeniach jednostek certyfikujących dotyczących inwestycji
  7. Brak dokumentacji dotyczącej zgodności z przepisami prawa i regulacjami
  8. Brak badania przepadków

Innym źródłem informacji na temat identyfikacji "ustaleń podlegających zgłoszeniu" może być podręcznik EBSA dotyczący egzekwowania zgodności z przepisami, rozdział 4, "Programy egzekwowania przepisów przez Biuro Głównego Księgowego". Biuro Głównego Księgowego przeprowadza rozszerzony przegląd dokumentów roboczych przygotowanych przez audytorów planu. Obszary audytu wybrane do przeglądu obejmują:

  1. Ocena ryzyka oszustwa
  2. inwestycje i transakcje inwestycyjne
  3. Składki otrzymane i należne
  4. Płatności świadczeń
  5. Dane uczestników
  6. Zobowiązania planu

Zrozumienie braków zidentyfikowanych przez EBSA oraz obszarów, na których należy się skupić w ramach rozszerzonych przeglądów dokumentacji, wskazuje na obszary, które są bardziej podatne na wystąpienie ustaleń podlegających zgłoszeniu niż inne. Poniżej przedstawiono kilka spraw, które audytor powinien ocenić, rozważając, czy ma jakieś ustalenia podlegające zgłoszeniu:

  1. Nieprzestrzeganie dokumentu programu w zakresie kwalifikujących się rekompensat, kwalifikowalności, pożyczek, wymaganych minimalnych wypłat, nabywania uprawnień, wykorzystania przepadków, przystąpienia do programu
  2. Brak przeglądu lub weryfikacji danych ze spisu (data urodzenia, data zatrudnienia, stawka wynagrodzenia lub kwalifikujące się wynagrodzenie)
  3. Brak przeglądu przez administratora planu dokumentów planu, sprawozdań finansowych lub informacji o listach płac
  4. Nadmierne poleganie na raportach SOC 1 i 2 lub brak kopii tych raportów
  5. Brak dokumentacji potwierdzającej przegląd raportów SOC 1 i 2 lub zgodności z kontrolą użytkowników końcowych
  6. brak dokumentacji potwierdzającej przegląd bezpieczeństwa cybernetycznego na poziomie planu, sponsora planu lub zewnętrznego dostawcy usług
  7. brak dokumentacji dotyczącej przeglądu terminowości składek
  8. Brak dokumentacji dotyczącej przeglądu alokacji dochodów z inwestycji na uczestników programu
  9. Brak dokumentacji dotyczącej należności uczestnika w stosunku do planu lub zgodności z dokumentem planu
  10. Brak dokumentacji dotyczącej zgodności planu z przepisami prawa i regulacjami.

Wnioski

W ramach pisemnego informowania o ustaleniach podlegających raportowaniu, kontroler może chcieć zidentyfikować przyczynę leżącą u podstaw ustalenia, sposób zaradzenia ustaleniu oraz zmiany, które należy wprowadzić do polityk i procedur, aby zapobiec powtórzeniu się sytuacji.

SAS 136 stwierdza, że ustalenia podlegające raportowaniu powinny być włączone do wymaganej komunikacji z osobami, którym powierzono sprawowanie nadzoru, w oddzielnej sekcji lub umieszczone w takiej komunikacji, jaką biegły rewident uzna za stosowną. Komunikacja z osobami, którym powierzono sprawowanie nadzoru, może być połączona w jeden pisemny komunikat obejmujący wszystkie sprawy podlegające raportowaniu. Jeśli biegły rewident nie zidentyfikuje żadnych ustaleń podlegających raportowaniu, zabronione jest wydawanie przez niego pisemnego komunikatu stwierdzającego, że podczas badania nie zidentyfikowano żadnych ustaleń podlegających raportowaniu.

SAS 136 obowiązuje dla badań sprawozdań finansowych planów ERISA za okresy kończące się 15 grudnia 2021 r. lub później. Oznacza to, że większość sponsorów planów zauważy wpływ nowego standardu dla ich audytów na koniec roku 2021 zakończonych w 2022 roku.

Oryginalny artykuł ukazał się w Pennsylvania CPA Journal.