Jak amerykański plan ratunkowy wpływa na rodziny

Udostępnij

11 marca prezydent Biden podpisał w ustawie American Rescue Plan Act (ARPA) z 2021 roku. Ustawa ta wprowadziła pakiet pomocowy COVID-19 o wartości 1,9 biliona dolarów, który ma pomóc w pobudzeniu gospodarki wśród skutków pandemii. Ten artykuł skupi się na tych, którzy otrzymali zasiłki dla bezrobotnych, jak również rzuci nieco światła na to, jak ARPA wpływa na osoby i ich rodziny.

Jak ARPA wpływa na osoby, które otrzymywały zasiłek dla bezrobotnych w 2020 roku

Ogólna zasada mówi, że do dochodu brutto osoby fizycznej wlicza się odszkodowanie dla bezrobotnych (Code Sec. 85(a)). Zgodnie z ARPA, bezrobocie otrzymane w 2020 roku jest częściowo wyłączone z dochodu dla niektórych podatników.

Jednakże, zgodnie z ARPA, jeśli skorygowany dochód brutto (AGI) podatnika za rok podatkowy jest mniejszy niż $150,000, dochód brutto podatnika może wyłączyć do $10,200 za rok podatkowy 2020. Ten sam limit $150,000 dotyczy statusów filingowych single, married filed jointly oraz head of household. W przypadku wspólnego rozliczenia, wyłączenie $10,200 dotyczy osobno każdego z małżonków.

Szczegóły dotyczące trzeciej rundy płatności stymulacyjnych

W ramach ARPA, uprawniona osoba może uzyskać zwrotny kredyt od podatku dochodowego za rok 2021 równy sumie: (1) $1,400 ($2,800 dla uprawnionych osób składających wspólne zeznanie) plus (2) $1,400 na każdą osobę zależną od podatnika. Należy zaznaczyć, że dzieci, które są lub mogą być podawane przez rodziców jako osoby na utrzymaniu, nie są osobami uprawnionymi, nawet jeśli mają wystarczający dochód, aby musiały złożyć zeznanie. Jeśli jesteś rodzicem i "mógłbyś" twierdzić, że twoje dziecko jest na utrzymaniu, to nie kwalifikowałbyś się do kredytu.

Zapisz się

do naszego BEZPŁATNEGO biuletynu e-mailDon

't miss out

on

our best content.Enter email address *Enteremail address
Sign up

W przeciwieństwie do twardej kwoty ograniczenia 150 000 USD na zasiłkach dla bezrobotnych dla różnych statusów składania, istnieje etapout trzeciej płatności stymulacyjnej, jeśli twój dochód przekracza pewną kwotę

:

Phaseout of credit. Kwota kredytu jest proporcjonalnie zmniejszana (ale nie poniżej zera) dla podatników o AGI powyżej:

  • $150,000 dla wspólnego rozliczenia;
  • $112,500 dla głowy gospodarstwa domowego
  • $75,000 dla wszystkich innych podatników.

Kredyt jest całkowicie wycofany (zredukowany do zera) dla podatników z AGI powyżej:

  • $160,000 przy wspólnym rozliczeniu
  • $120,000 dla osoby prowadzącej gospodarstwo domowe
  • $80,000 dla wszystkich innych podatników (Code Sec. 6428B(d), dodany przez ARPA Sec. 9601(a))

Kolejną cechą ARPA jest zaawansowany rabat tego kredytu w roku 2021. Podobnie jak w przypadku Recovery Rebate Credit w 2020 r., każda osoba, która kwalifikowała się w 2019 r., jest traktowana jako osoba, która dokonała płatności podatku dochodowego za 2019 r. równego kwocie zaawansowanego zwrotu za 2019 r.

Ta "zaawansowana kwota zwrotu" to kwota, która byłaby dozwolona jako kredyt na podstawie zeznania podatkowego za rok 2019. Możesz sprawdzić swoją trzecią rundę Economic Impact Payment tutaj.

Ale co jeśli dodałem dodatkową osobę zależną lub mój stan cywilny zmienił się w 2020 roku?

Ogólna zasada jest taka, że IRS określi kredyt na podstawie tego, jak złożyłeś swoje zeznanie podatkowe w 2019 roku. Jednakże, jeśli złożyłeś swoje zeznanie podatkowe w 2020 roku, kiedy IRS określa kwotę rabatu, informacje na zeznaniu z 2020 roku są używane do określenia kwoty rabatu. Więc jeśli byłeś żonaty, miałeś dzieci lub twoje dochody zmieniły się znacząco między 2019 a 2020 rokiem (na lepsze lub gorsze), będziesz musiał skonsultować się z doradcą podatkowym, jakie są implikacje z terminem tego rabatu.

Co jeśli nie złożyłem jeszcze zeznania podatkowego za rok 2019 lub 2020?

IRS określi wysokość rabatu korzystając z dostępnych mu informacji i samodzielnie ustali kwotę.

Zaawansowany 2021 Child Tax Credit (CTC)

W roku 2020 ulga podatkowa na dziecko wynosiła $2,000 dla rodziców z dziećmi w wieku 17 lat i młodszymi. W ramach ARPA, kredyt ten jest teraz rozszerzony do $3,600 na każde kwalifikujące się dziecko. Zamiast czekać do złożenia zeznania podatkowego za rok 2021, aby ubiegać się o ten kredyt, IRS będzie wypłacał ci połowę kredytu, do którego byłbyś uprawniony potencjalnie od lipca 2021 roku. Wypłaty te będą wypłacane okresowo do grudnia 2021 roku. O drugą połowę, która nie dotrze w 2021 roku, będziesz mógł się ubiegać, gdy złożysz swoje zeznanie podatkowe za 2021 rok (w 2022 roku).

Co jeśli nie złożę zeznania, ponieważ mój dochód jest poniżej progu sprawozdawczego, ale mam kwalifikujące się dzieci, o które mogę się ubiegać?

Powinieneś złożyć swoje zeznanie podatkowe za rok 2020, aby zgłosić swoje dzieci na utrzymaniu w celu powiadomienia IRS, że kwalifikujesz się do kredytu.

Kiedy upływa termin złożenia zeznania, aby powiadomić IRS w czasie umożliwiającym uzyskanie kredytu?

Podobnie jak w przypadku trzeciej płatności stymulacyjnej, informacja będzie oparta na zeznaniu podatkowym z 2019 roku, jeśli IRS nie ma przetworzonego Twojego zeznania z 2020 roku.

Co jeśli IRS zaliczkuje mi kredyt, do którego nie jestem uprawniony? Na przykład, co się dzieje, gdy mój były małżonek ubiega się o dziecko w 2020 roku (a następnie otrzymuje zaliczkowe CTC), ale ja ubiegam się o dziecko w 2021 roku?

CTC z 2021 roku nie jest elastyczny, tak jak były kontrole stymulacyjne. Jeśli otrzymałeś więcej pieniędzy niż ci się należało, to musiałbyś je zwrócić. IRS powinien stworzyć portal do 1 lipca, gdzie można zaktualizować swoje dane osobowe (i potencjalnie nawet zaktualizować dzieci urodzone w 2021 roku, aby otrzymać więcej kredytu), aby powiadomić IRS o tym, jaki zaawansowany CTC powinien być uprawniony.

Child Dependent Care Credit (CDCC) na rok 2021

Podatnicy, którzy mają kwalifikujące się osoby, mogą kwalifikować się do otrzymania CDCC, jeśli podatnik płacił za opiekę nad dziećmi, aby podatnik mógł być zatrudniony zarobkowo. Istnieją dwie główne zmiany, które ARPA wprowadziła do CDCC. Pierwszą z nich było to, że kredyt jest teraz refundowany dla podatników, którzy mają główne miejsce zamieszkania w USA przez ponad połowę roku podatkowego. Druga główna zmiana polega na tym, że limit dolarowy kwoty branej pod uwagę został zwiększony do $8,000 (z $3,000), jeśli jest jedna kwalifikująca się osoba w odniesieniu do podatnika, lub $16,000 (z $6,000), jeśli są dwie lub więcej kwalifikujących się osób w odniesieniu do podatnika.

Wniosek

Podpisane ARPA dotyczy nie tylko osób fizycznych, ale będzie miało wpływ na przedsiębiorstwa, emerytury, płace i inne aspekty życia. Przy poruszaniu się po każdej nowej zmianie prawa podatkowego ważne jest, aby skonsultować się z kompetentnym doradcą podatkowym, aby sprawdzić, jak te przepisy wpłyną na Ciebie w Twoim kontekście.