Jedną z lekcji wyciągniętych z Wielkiej Recesji 2008 roku było to, że wielkie banki powinny być zawsze przygotowane na wypadek sytuacji kryzysowej. Jak zareagowałyby w podobnych tragicznych okolicznościach w przyszłości? Jest to dobra strategia również dla Twoich klientów, aby skłonić ich do myślenia o planowaniu finansowym i zaoferować je jako usługę doradczą.
Sześć pytań do testu warunków skrajnych
Oto sześć pytań, które można zadać klientowi, aby zilustrować, że przerażające scenariusze są jak najbardziej możliwe. Twój klient może żyć od wypłaty do wypłaty i myśleć: "Co może pójść źle?". Różne pytania będą istotne dla różnych klientów.
1. Co by było, gdyby... jutro stracił pan pracę? Nawet jeśli wydaje się to mało prawdopodobne, istnieje kilka powodów, dla których może się to zdarzyć. Załóżmy, że firma Twojego klienta połączyła się lub została przejęta, a nowy właściciel wprowadził własny zespół zarządzający. W przypadku spowolnienia gospodarczego, redukcja zatrudnienia jest często pierwszym krokiem podejmowanym przez firmy w celu utrzymania zysków. Czy nazywa się to wcześniejszą emeryturą czy reorganizacją, rezultat jest ten sam.
Pytania do klienta: Ile czasu zajęłoby znalezienie nowej pracy? Jakich odpraw mógłbyś oczekiwać? Jak w tym czasie zapłaciłbyś rachunki?
Bądź proaktywny: Twój klient potrzebuje funduszu awaryjnego w wysokości co najmniej sześciu miesięcy wydatków na życie. Musi również śledzić rynek pracy w swojej branży.
Zarejestruj się za darmo, aby kontynuować czytanie
Jest ona w 100% darmowa i zapewnia nieograniczony dostęp do najnowszych wiadomości księgowych, porad i spostrzeżeń każdego dnia. Oprócz dostępu do tego ekskluzywnego artykułu, możesz:
Content lock down, tick iconView
all AccountingWEB contentContent
lock down, tick iconComment
on articlesAccess
contentnowRegisterAlready
have an account? Zaloguj się tutaj