Siedem obaw, jakie mają teraz właściciele małych firm

Udostępnij

Bez względu na to, czy prowadzą zdalny startup, czy firmę murowaną, wielu właścicieli małych firm dzieli te same obawy. Nikt nie lubi niepewności. Wielu czuje, że jeden kryzys przynosi kolejny, ale z kryzysem przychodzi szansa. Jako ich księgowy, jesteś w stanie pomóc. Dlaczego? Ponieważ czasami rozumiesz biznes swojego klienta nawet lepiej niż on sam.

Siedem powodów, dla których właściciele firm tracą sen

Istnieje wiele rodzajów firm. Twoi klienci mogą być duzi lub mali. Mogą działać w sektorze handlu detalicznego, produkcji lub usług. Każdy z nich może nie mieć wszystkich siedmiu powodów do zmartwień, ale jeden lub dwa z nich może być dla niego ważny.

1. Czy będę w stanie przywrócić moją firmę do stanu sprzed pandemii?

Branże zostały dotknięte w różny sposób. Niektóre przystosowały się wcześniej. Inne odniosły korzyści. Można z tego wyciągnąć wnioski.

Prawdziwe pytanie: Jeśli klienci przynoszą dochody, to jak odzyskam swoich klientów? Twoja baza klientów jest twoim największym atutem. Z powodu pandemii przyzwyczaili się oni do tego, że nie robią zakupów w Twojej firmie. Wielu z nich kupuje w Internecie lub korzysta z dostawy do domu.

Strategie do omówienia: Istnieje wiele możliwych rozwiązań. Zacznij od zbudowania bazy danych swojej klienteli z danymi kontaktowymi. Załóż, że będziesz musiał dotrzeć do nich poprzez wiele kanałów, w tym media społecznościowe, e-mail, tekst, pocztę powierzchniową, marketing internetowy i konwencjonalną reklamę. Użyj tych kanałów, aby zaangażować się w poprzednich klientów. Niech wiedzą, że jesteś otwarty na biznes, i dać im zachętę do powrotu. Może to być zniżka dla lojalnych klientów lub darmowe jedzenie w Twoim sklepie. Podkreśl, że przestrzegasz wszystkich zalecanych protokołów pandemicznych.

Zapisz się

na nasz BEZPŁATNY biuletyn e-mailDon

't miss out on our best content.Wprowadź adres e-mail *Enteremail address
Sign up 2.

Moje koszty rosną szybciej niż mogę podnieść ceny bez utraty klientów.

Cynik mógłby dojść do wniosku, że każdy, kto stracił biznes w czasie blokady, próbuje odzyskać wszystko w ciągu jednego miesiąca. Tymczasem konsumenci mają wysoki poziom skumulowanego popytu. Są gotowi do wydawania.

Prawdziwe pytanie: Jeśli nie będę w stanie zaabsorbować wzrostu cen, aby utrzymać moje koszty na niskim poziomie, to wyrzucę się z biznesu. Co mogę zrobić?

Strategie do omówienia: Nie jesteś sam. Wielu sprzedawców detalicznych i restauracji podniosło ceny. To dobry moment, aby skupić się na porównywaniu cen. Supermarkety mogą wystawić trzy wózki wypełnione identycznymi artykułami spożywczymi, aby pokazać swoje ceny w porównaniu z cenami konkurencji. Chodzi o to, że w Twoim sklepie koszyk jest tańszy. Prowadzenie wyprzedaży to kolejna strategia. Ceny katalogowe są teraz wyższe, ale rabaty przyciągają uwagę. Wszyscy uwielbiają okazje. W dłuższej perspektywie możesz robić zakupy u alternatywnych dostawców.

3. Jak zamierzam zatrudnić pracowników na napiętym rynku pracy?

Spacer do każdej lokalnej firmy. Jest tam mniej sprzedawców na podłodze. Mniej rejestrów jest otwartych. Czas oczekiwania jest dłuższy. Firmy nie mają pracowników.

Prawdziwe pytanie: Jak mogę zatrzymać personel, który mam, i zatrudnić więcej ludzi, oprócz tego, że płacę im więcej pieniędzy?

Strategie do omówienia: Rynek pracy jest sztucznie skrzywiony przez ciągłe wypłacanie przez rząd zasiłków pandemicznych. To powinno się wkrótce zmienić. Ludzie będą szukać pracy. Pojawiają się oznaki inflacji płacowej. Pierwszym krokiem jest potwierdzenie, że Twoja firma płaci stawki godzinowe, które są konkurencyjne dla podobnych miejsc pracy na lokalnym rynku. Na przykład, w pobliskim Lansdale, PA, poza Filadelfią, sieć supermarketów LIDL płaci stawki początkowe w wysokości około $15.00/godzinę dla kasjerów i $19.00/godzinę dla menedżerów. Kiedy już wiesz, że twoja skala płac jest zgodna, uświadom sobie, że ludzi motywuje coś więcej niż pieniądze. Chcą wiedzieć, że dostaną określoną liczbę godzin każdego tygodnia. Elastyczne godziny pracy pomagają. Wiele osób chce mieć ścieżkę kariery, a nie tylko pracę. Korzyści takie jak ubezpieczenie zdrowotne i zwrot kosztów nauki mogą sprawić, że twoje ogłoszenie o pracę będzie bardziej atrakcyjne.

4. Co bym zrobił, gdyby mój czynsz wystrzelił w górę?

Jeśli moi dostawcy podnoszą swoje ceny, to logiczne wydaje się, że wynajmujący pójdą w ich ślady.

Prawdziwe pytanie: Czy mógłbym kontynuować prowadzenie firmy, gdyby mój czynsz podwoił się?

Strategie do omówienia: Twój czynsz jest związany z warunkami umowy najmu. Umowa najmu trwa przez określony czas. Ponieważ pandemia stworzyła kultury pracy w domu i zakupów online, lokalizacje typu brick-and-mortar stanęły przed poważnymi problemami. Jako właściciel firmy wynajmujący powierzchnię, znasz długość swojej umowy najmu. Rozejrzyj się. Wyceń alternatywne rozwiązania. Oblicz koszty fizycznej przeprowadzki. Jeśli możesz wynająć nieruchomość w innym miejscu po najniższej cenie, może warto wykupić się z obecnej umowy najmu. Jeśli Twoja umowa najmu ma wkrótce zostać odnowiona, możesz negocjować z pozycji siły. Właściciel prawdopodobnie nie podwoi czynszu, jeśli masz atrakcyjne alternatywy, zwłaszcza gdy firmy dążą do zmniejszenia powierzchni biurowej, a biznes detaliczny przenosi się do internetu.

5. Nadchodzi więcej regulacji rządowych. Jak się do nich dostosuję?

Zmiany klimatyczne są na porządku dziennym.

Prawdziwe pytanie: Jeśli wiatr dosłownie wieje w kierunku zielonej, zrównoważonej gospodarki, to ile będzie mnie to kosztować?

Strategie do omówienia: Nie jesteś sam. Należysz do branży, w której działają stowarzyszenia branżowe. Prawdopodobnie przewidziałeś wpływ regulacji i opracowałeś szablon, według którego firmy członkowskie mogą się do nich odnieść. Grupy handlowe prawdopodobnie lobbują u ustawodawców. Księgowi są w stanie pomóc. Więcej przepisów oznacza więcej raportowania i prowadzenia dokumentacji. Księgowi mogą doradzić, ile będzie kosztowała zgodność z przepisami. Jeśli uważają, że Twoja wycena jest uczciwa, powinni być w porządku.

6. Rosnące koszty opieki zdrowotnej są zawsze problemem.

Koszty opieki zdrowotnej tradycyjnie wzrosły znacznie powyżej inflacji. Populacja się starzeje. Oznacza to, że ludzie będą wymagać więcej opieki zdrowotnej.

Prawdziwe pytanie: Jak mogę sprawić, by te wydatki nie wymknęły się spod kontroli?

Strategie do omówienia: Rząd federalny od lat próbuje ograniczyć koszty opieki zdrowotnej. Nie jesteś sam w tej walce. Twoja firma współpracuje z dostawcą świadczeń, który oferuje różne opcje planów opieki zdrowotnej. Istnieją sposoby na rozwiązanie tego problemu, pamiętając o tym, że pracownicy muszą być traktowani sprawiedliwie i równo. Mogą oni wybrać plan, który wolą, z menu alternatyw oferowanych przez dostawcę. Koszty mogą być utrzymywane na niskim poziomie poprzez wybór planów, które mają wyższe odliczenia. Oszczędności mogą pojawić się, jeśli pracownik ma małżonka objętego planem w miejscu pracy. Pracownicy mogą wziąć na swoje barki część kosztów planu opieki zdrowotnej.

7. Kiedy będę musiał spłacić te pożyczki PPP?

Nie ma czegoś takiego jak darmowy lunch.

Prawdziwe pytanie: Może istnieje coś takiego jak darmowy lunch... Czy mój kredyt PPP może zostać umorzony?

Strategie do omówienia: Wskazówka jest w nazwie: Paycheck Protection Program. Według SBA, pożyczki First Draw i Second Draw mogą być umorzone, jeśli spełnione są trzy kryteria: poziom pracowników i wynagrodzeń jest utrzymany, otrzymane pieniądze są wydawane tylko na koszty płac i kwalifikujące się wydatki oraz co najmniej 60 procent wpływów jest wydawanych na koszty płac. Pożyczkobiorca musi ubiegać się o umorzenie pożyczki w określonym terminie, w przeciwnym razie trzeba ją spłacić. Księgowy może pomóc.

Wiele firm myśli o księgowych jako o ludziach, którzy składają wymagane papiery w odpowiednim czasie. Mogą oni być również konsultantami biznesowymi i osobami rozwiązującymi problemy.